Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Активности током Дечје недеље, 2-8. октобар 2023. год.

Posted 10.10.23.

2. октобар – Ученици наше школе и чланови новинарске секције у оквиру обележавања Дечје недеље сачинили су зидне новине на тему ,,Моја породица - мој ослонац". Водећи рачуна о стилу и језику, о примени граматичких и правописних правила, чланови новинарске секције су, заједно са професорком српског језика Милицом Јаневском, од великог броја приспелих радова одабрали најуспешније. После неопходне корекције и лектуре, радови млађих ученика изложени су у форми рукописа са илустрацијама; радови старијих ученика су штампани, јер су ученици виших разреда, примењујући стечена знања из информатике, своје текстове слали у електронском облику. Зидне новине, осим ауторских текстова ученика који говоре о љубави према ближњем, о солидарности и помоћи у невољи, о одговорности према свом окружењу и о породици као темељу и ослонцу сваког појединца, садрже и народне пословице и кратке записе познатих писаца о породици.

2. и 3. октобар – Сви ученици другог разреда посетили су Биоскоп 85 и гледали филм "Детектив Цврле и златна кошница". Одзвањао је само наш смех! (Слике)

2-5. октобар— Занимљиве, креативне, сналажљиве, веселе активности наших трећака. (Видео)

3. октобар — Наша путујућа музичко-драмска дружина извела је драмски приказ ,,Љубав некада и сада“ са солистима хора и оркестром на летњој позорници ОШ ,,Здравко Јовановић“ у Поћути. (Слике)

4. октобар — У Музеју завичајних писаца представљен је Зборник радова ученика основних школа ,,Од детета до поете“. Објављени су и радови ученика наше школе који су нас током прошле школске године представљали на литерарним сусретима: Јоване Југовић, Николине Дамњановић, Петре Вујетић, Игњата Косорића, Саве Милићевића, Мирослава Ковачевића, Таре Радојичић и прошлогодишњих осмакиња Тијане Алексић и Милице Милетић. (Слике)

5. октобар — У посети нам је био родитељ Влада, професор физичког васпитања. У веселој и радној атмосфери одржао је час у одељењу II-2. Ово је још једна успешна сарадња наше установе са родитељима ученика. (Видео)

Колико је право пријатељство важно и шта подразумева ,,бити добар друг" ученици II3 су објаснили кроз поруке пријатељства. Тема је била толико занимљива да је настала и Другарска песма. (Слике)

Музичко-сценски програм ученика наше школе ,,Љубав некада и сада“ данас је представљен у ОШ „Милован Глишић“ у Каменици. Музика, стихови, смех, дружење, нова познанства – обележили су и овај дан „Дечје недеље“. (Слике)

Ученици III-4 су извели приредбу у Градској библиотеци поводом Дечје недеље.

7. октобар 2023 — Одржана је "Трка за срећније детињство" у организацији Црвеног крста, као финална активност у оквиру Дечје недеље. Наша школа имала је 5 представника: Андреа Милосављевић 3-2 2. место, Сава Радовић 3-3 2. место, Андреј Милосављевић 4-2 1. место, Луција Митровић 5-3 1. место, Анита Милосављевић 6-1 2.место, Теодора Вићентијевић 6-3 1. место, Јаков Савковић 6-4 2. место, Теодор Милошевић 7-4 1. место, Сава Милићевић 7-2 2. место. Школи су у знак захвалности на подршци уручени пехар и захвалница. (Слике)

Зашто Еразмус пројекти?

 

У оквиру KA1 пројеката мобилности у области стручног образовања и обука пружаоци стручног образовања и обука (ВЕТ) и друге организације активне у области ВЕТ-а имају могућност да пошаљу ученике и своје запослене на период учења и стручног усавршавања у неку од држава чланица ЕУ или трећих земаља придружених Програму. Овим пројектима се подржава интернационализација, као и јачање капацитета пружалаца стручног образовања и обука и других организација у области стручног образовања и обука.

 

Бенефити за учеснике мобилности су: 

 

- сарадња са искусним тимом стручњакa
- стицање нових искустава
- упознавање нових култура и обичаја
- стицање нових пријатељстава
- примењивост наученог
- професионални и лични развој
- ширење вредности и јачање културе дијалога и толеранције

 

        Еко наставник

 

 

Пројекат „Еко наставник" одобрен је од стране Европске комисије. Шест наставника ће у марту 2025. године отићи на шестодневну обуку у Валенсију (Шпанија).
Полазници ће похађати обуку Еколошко образовање — учење и деловање за бољу будућност.
 
Питања животне средине и климатске промене добијају све већи значај, како на глобалном тако и на локалном нивоу. Наставници и ученици уочавају хитност заштите животне средине, али понекад немају дубоко знање о најрелевантнијим темама и често се осећају ненаоружаним када је у питању било каква промена или предузимање акције, чак и у својим заједницама.

Међутим, образовање је кључни фактор у томе како се грађани односе и понашају у односу на животну средину. Свест, иницијатива и деловање наставника и ученика могу представљати претпоставке за светлију будућност.

На овом курсу учесници ће размишљати о улози коју образовање игра у подизању свести о заштити и очувању животне средине. Они ће дубље разумети најзначајније претње нашим екосистемима, научити стратегије за подучавање поштовања животне средине и истражити начине повезивања школских програма са очувањем животне средине.

 

 

The "Eco teacher" project was approved by the European Commission. In March 2025, six teachers will go to a six-day training in Valencia (Spain).

Participants will attend the training Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future.

 

Environmental issues and climate change are taking on growing importance, both on a global and local scale. Teachers and students perceive the urgency of environmental protection but sometimes they don’t have deep knowledge about the most relevant topics, and often feel unarmed when it comes to making any change or taking action, even in their own communities.

However, education is a key factor in how citizens relate and act in regard to the environment. Teachers’ and learners’ awareness, initiative, and action can constitute the premises for a brighter future.

In this course, participants will reflect on the role that education plays in environmental awareness and conservation. They will gain a deeper understanding of the most significant threats to our ecosystems, learn strategies to teach environmental respect, and explore ways to connect school curricula to environmental preservation.