У циљу очувања и оживљавања старих традиционалних заната те подстицања младих да се активније баве њима, ученици 5/1 и 5/2 су након обраде народне новеле "Све, све, али занат" радили домаћи задатак на тему "У једној занатској радњи". Обилазили су неке од њих у граду, разговарали са њиховим власницима који су причали о својој љубави према послу, одговарали стрпљиво на свако питање и објашњавали све фазе процеса израде коначних производа. Израдом многобројних паноа и презентовањем у Power Point-u ученици су показали заинтересованост, одговорност, тимски рад и жељу да се укључе у наредне активности.
Организатори и реализатори су ученици 5/1, 5/2 и проф. српског језика и књижевности Гордана Мијаиловић. СЛИКЕ
Међународни дан толеранције, 16. новембар 2019. год.
Posted 17.11.19.
У организацији 7/2 обележили смо Међународни дан толеранције, дан који би могао да траје целе године. Ученици су на часу одељењске заједнице подсетили кроз презентације и радионице да је потребно уважавати туђе мишљење, туђа уверења и осећања, да је толеранција заснована на знању, отворености, слободи мишљења и комуникацији. Ученици су израдили паное, припремили предавања, пантомиму као подршку глувонемим особама и активно учествовали у радионици Европска железница по слободном избору. Кроз размену мишљења научили су да је врло важно држати се својих уверења, али и да је битно не наметати своје ставове, јер свако треба да створи сопствену слику о друштву у којем живимо. Закључак свих активности јесте да је толеранција хармонија у различитостима.
Организатор и реализатор 7/2 и одељењски старешина Гордана Мијаиловић. Часу присуствовале проф.информатике Даница Бранковић, проф. српског језика и књижевности Милица Јаневска и психолог Јована Настић. СЛИКЕ
Светски дан проналазача и Светски дан науке, 9. и 10. новембар 2019. год.
Posted 11.11.19.
Кад год подстакнемо децу да уоче везу између више ствари, она постану радознала да открију како те ствари функционишу заједно. Клинци су имали идеје, цртали скице, писали о намени а предивне маме, тате, баке и деке помогле су у патентирању изума. Надамо се да ће ови млади људи променити свет!
Мали грнчари, 6. новембар 2019. год.
Posted 7.11.19.
У Народном музеју у Ваљеву одржана је радионица „Мали грнчари”. Ученици II-3 су се кроз сталну музејску поставку упознали са предметима од глине који су се некада правили. После одгледаног филма „Грнчарство” и сами су се окушали у прављењу различитих употребних предмета. СЛИКЕ
Дан јабуке, 18. октобар 2019. год.
Posted 20.10.19.
Ученици II-3 су разноврсним активностима обележили дан посвећен овој здравој воћки. По групама су, користећи различите изворе информација, решавали задатке на тему јабука и сазнали доста историјских чињеница, веровања и обичаја везаних за њу, а упознали су се и са њеним благодетима за људски организам. После заједничке шетње са другарима из II-1 и II-2 следило је слатко и здраво послужење које су припремили ученици и њихове маме. Било је ту пите и колача, компота и свежих, непрсканих јабука које су деца у сласт појела. СЛИКЕ
Вуна у нашим рукама, 15. октобар 2019. год.
Posted 17.10.19.
Одељењу 3-3 у гостима била Ксенијина мама, Верица Илић. Ксенијиним другарима је показала како од вуне сами могу да направе играчке. На крају тог дружења, ученике и учетељицу је сачекало изненађење - срце од вуне! Хвала мами Верици на дивном дружењу! СЛИКЕ
Светски дан учитеља, 4. октобар 2019. год.
Posted 4.10.19.
Светски дан учитеља, 5. октобар, ученици II и IV разреда посебно су обележили и обрадовали своје учитеље! СЛИКЕ
Љубивоје Ршумовић, 3. октобар 2019. год.
Posted 4.10.19.
Ученици 3-1 и 3-2 провели су дивно предвече у друштву са чика Ршумом. СЛИКЕ
Амбијентална настава 3-3, 3-4 и 3-5, 1. октобар 2019. год.
Posted 2.10.19.
Тематски дан - РЕЉЕФ И ВОДЕ - Диван јесењи дан ученици 3-3, 3-4 и 3-5 искористили су за наставу у природи. СЛИКЕ
< Previous | | | Next > |
Зашто Еразмус пројекти?
У оквиру KA1 пројеката мобилности у области стручног образовања и обука пружаоци стручног образовања и обука (ВЕТ) и друге организације активне у области ВЕТ-а имају могућност да пошаљу ученике и своје запослене на период учења и стручног усавршавања у неку од држава чланица ЕУ или трећих земаља придружених Програму. Овим пројектима се подржава интернационализација, као и јачање капацитета пружалаца стручног образовања и обука и других организација у области стручног образовања и обука.
Бенефити за учеснике мобилности су:
- сарадња са искусним тимом стручњакa
- стицање нових искустава
- упознавање нових култура и обичаја
- стицање нових пријатељстава
- примењивост наученог
- професионални и лични развој
- ширење вредности и јачање културе дијалога и толеранције
Еко наставник
Пројекат „Еко наставник" одобрен је од стране Европске комисије. Шест наставника ће у марту 2025. године отићи на шестодневну обуку у Валенсију (Шпанија).
Полазници ће похађати обуку Еколошко образовање — учење и деловање за бољу будућност.
Питања животне средине и климатске промене добијају све већи значај, како на глобалном тако и на локалном нивоу. Наставници и ученици уочавају хитност заштите животне средине, али понекад немају дубоко знање о најрелевантнијим темама и често се осећају ненаоружаним када је у питању било каква промена или предузимање акције, чак и у својим заједницама.
Међутим, образовање је кључни фактор у томе како се грађани односе и понашају у односу на животну средину. Свест, иницијатива и деловање наставника и ученика могу представљати претпоставке за светлију будућност.
На овом курсу учесници ће размишљати о улози коју образовање игра у подизању свести о заштити и очувању животне средине. Они ће дубље разумети најзначајније претње нашим екосистемима, научити стратегије за подучавање поштовања животне средине и истражити начине повезивања школских програма са очувањем животне средине.
The "Eco teacher" project was approved by the European Commission. In March 2025, six teachers will go to a six-day training in Valencia (Spain).
Participants will attend the training Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future.
Environmental issues and climate change are taking on growing importance, both on a global and local scale. Teachers and students perceive the urgency of environmental protection but sometimes they don’t have deep knowledge about the most relevant topics, and often feel unarmed when it comes to making any change or taking action, even in their own communities.
However, education is a key factor in how citizens relate and act in regard to the environment. Teachers’ and learners’ awareness, initiative, and action can constitute the premises for a brighter future.
In this course, participants will reflect on the role that education plays in environmental awareness and conservation. They will gain a deeper understanding of the most significant threats to our ecosystems, learn strategies to teach environmental respect, and explore ways to connect school curricula to environmental preservation.