Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Светски дан воде, 22. март 2017. године

Posted 23.03.17.

Светски дан вода обележава се сваке године 22. марта. Тај дан је усвојен резолуцијом УН-а у децембру 1992. године. Већ од 1993. године овај дан је почео да се обележава и временом значај овог дана је почео да расте.

Овим даном Уједињене нације желе да подсете на важност заштите вода и на недостатак воде за пиће у многим крајевима света. Такође од 2005. до 2015. се обележава деценија вода тако да Светски дан вода има посебан значај током ових година.

У Србији се такође обележава светски дан вода бројним манифестацијама.

И у нашој школи традиционално је обележен не само овај дан, већ је води посвећена цела недеља. Делимо са вама само део активности.

У оквиру ове недеље ученици I3 и I4 су имали следеће задатке: На часу српског језика су имали задатак да напишу причу о једној капи воде. Час света око нас посветили су значају воде уживајући у презентацији која говори о планети Земљи. Бавили су се нашим односом према природи и како да штедимо воду. На часу математике решавали су задатке из Воденог тобогана. Слике

3-4 је тематску недељу о водама реализовало не само са креативним и истраживачким задацима у учионици, већ је део наставног дана проведен и на базену и у Петници.

4-3 и 4-4 су Светски дан воде обележили интерактивном наставом (српски, математика, природа и друштво, ликовно и веронаука).

Ученици старијих разреда су на часовима информатике и рачунарства гледали делове документарног филма "Велика тајна воде" https://www.youtube.com/watch?v=pa_x1uO4oNg  а затим су претраживали Интернет трагајући за занимљивостима о води, шалама о води а и о озбиљним чињеницама о разорној моћи воде и поплавама у Ваљевском крају 2014. године.

Слике

Зашто Еразмус пројекти?

 

У оквиру KA1 пројеката мобилности у области стручног образовања и обука пружаоци стручног образовања и обука (ВЕТ) и друге организације активне у области ВЕТ-а имају могућност да пошаљу ученике и своје запослене на период учења и стручног усавршавања у неку од држава чланица ЕУ или трећих земаља придружених Програму. Овим пројектима се подржава интернационализација, као и јачање капацитета пружалаца стручног образовања и обука и других организација у области стручног образовања и обука.

 

Бенефити за учеснике мобилности су: 

 

- сарадња са искусним тимом стручњакa
- стицање нових искустава
- упознавање нових култура и обичаја
- стицање нових пријатељстава
- примењивост наученог
- професионални и лични развој
- ширење вредности и јачање културе дијалога и толеранције

 

        Еко наставник

 

 

Пројекат „Еко наставник" одобрен је од стране Европске комисије. Шест наставника ће у марту 2025. године отићи на шестодневну обуку у Валенсију (Шпанија).
Полазници ће похађати обуку Еколошко образовање — учење и деловање за бољу будућност.
 
Питања животне средине и климатске промене добијају све већи значај, како на глобалном тако и на локалном нивоу. Наставници и ученици уочавају хитност заштите животне средине, али понекад немају дубоко знање о најрелевантнијим темама и често се осећају ненаоружаним када је у питању било каква промена или предузимање акције, чак и у својим заједницама.

Међутим, образовање је кључни фактор у томе како се грађани односе и понашају у односу на животну средину. Свест, иницијатива и деловање наставника и ученика могу представљати претпоставке за светлију будућност.

На овом курсу учесници ће размишљати о улози коју образовање игра у подизању свести о заштити и очувању животне средине. Они ће дубље разумети најзначајније претње нашим екосистемима, научити стратегије за подучавање поштовања животне средине и истражити начине повезивања школских програма са очувањем животне средине.

 

 

The "Eco teacher" project was approved by the European Commission. In March 2025, six teachers will go to a six-day training in Valencia (Spain).

Participants will attend the training Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future.

 

Environmental issues and climate change are taking on growing importance, both on a global and local scale. Teachers and students perceive the urgency of environmental protection but sometimes they don’t have deep knowledge about the most relevant topics, and often feel unarmed when it comes to making any change or taking action, even in their own communities.

However, education is a key factor in how citizens relate and act in regard to the environment. Teachers’ and learners’ awareness, initiative, and action can constitute the premises for a brighter future.

In this course, participants will reflect on the role that education plays in environmental awareness and conservation. They will gain a deeper understanding of the most significant threats to our ecosystems, learn strategies to teach environmental respect, and explore ways to connect school curricula to environmental preservation.