Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Осмаци на екскурзији, 6-7. октобар 2015.

Posted 22.10.15.

Слике

У организацији школе и Агенције „Балканик“ 6. октобра кренули смо ка Војводини.

Прва станица била је Нови Сад, где смо, традиционално, прво посетили Мек а затим се прошетали предивним центром овог града. Задржали смо се око два сата.

Следећа дестинација био је Сомбор. Обишли смо Галерији Милана Коњовића, нашег познатог еспресионисте. Након тога, угостили су нас у Жупанији, предивној згради из периода Аустроугарске монархије, где нам је веома љубазан и занимљив кустос испричао историју саме зграде и велелепне слике „Битка код Сенте“ (уље на платну), која је највећа на простору бивше Југославије. Њена површина је 40 м2. (...)

У паузи смо се сладили сладоледом и уживали у лепим улицама Сомбора. Иначе, сам град је познат по изузетном зеленилу. Архитектура града је типична аустроугарска, а на шеталишту се налази неколико металних фигура које чине нашу шетњу угоднијом и занимљивијом.

У Суботицу смо стигли у поподневним часовима, сместили се у хотел и убрзано спремали за вечерњу журку. Дискотека се налазила у центру града, десетак муната од хотела, тако да смо имали прилику да видимо Суботицу у ноћном издању. Фасцинантна Градска кућа и околни простор  оставили су изузетан утисак на нас.

Сутрадан, 7. октобра, прошетали смо кроз центар Суботице и угошћени смо у Градској кући, карактеристичној по многим украсима у стилу сецесије, преузетим из традиционалне народне мађарске уметности.

У ЗОО врту на Палићу провели смо пријатних сат времена. Затим смо се шетали обалом Палића, возили бицикле и уживали на пријатном сунцу.

Вратили смо се у Ваљево у вечерњим часовима, пуни лепих утисака и тужни што екскурзија није трајала дуже.

Зашто Еразмус пројекти?

 

У оквиру KA1 пројеката мобилности у области стручног образовања и обука пружаоци стручног образовања и обука (ВЕТ) и друге организације активне у области ВЕТ-а имају могућност да пошаљу ученике и своје запослене на период учења и стручног усавршавања у неку од држава чланица ЕУ или трећих земаља придружених Програму. Овим пројектима се подржава интернационализација, као и јачање капацитета пружалаца стручног образовања и обука и других организација у области стручног образовања и обука.

 

Бенефити за учеснике мобилности су: 

 

- сарадња са искусним тимом стручњакa
- стицање нових искустава
- упознавање нових култура и обичаја
- стицање нових пријатељстава
- примењивост наученог
- професионални и лични развој
- ширење вредности и јачање културе дијалога и толеранције

 

        Еко наставник

 

 

Пројекат „Еко наставник" одобрен је од стране Европске комисије. Шест наставника ће у марту 2025. године отићи на шестодневну обуку у Валенсију (Шпанија).
Полазници ће похађати обуку Еколошко образовање — учење и деловање за бољу будућност.
 
Питања животне средине и климатске промене добијају све већи значај, како на глобалном тако и на локалном нивоу. Наставници и ученици уочавају хитност заштите животне средине, али понекад немају дубоко знање о најрелевантнијим темама и често се осећају ненаоружаним када је у питању било каква промена или предузимање акције, чак и у својим заједницама.

Међутим, образовање је кључни фактор у томе како се грађани односе и понашају у односу на животну средину. Свест, иницијатива и деловање наставника и ученика могу представљати претпоставке за светлију будућност.

На овом курсу учесници ће размишљати о улози коју образовање игра у подизању свести о заштити и очувању животне средине. Они ће дубље разумети најзначајније претње нашим екосистемима, научити стратегије за подучавање поштовања животне средине и истражити начине повезивања школских програма са очувањем животне средине.

 

 

The "Eco teacher" project was approved by the European Commission. In March 2025, six teachers will go to a six-day training in Valencia (Spain).

Participants will attend the training Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future.

 

Environmental issues and climate change are taking on growing importance, both on a global and local scale. Teachers and students perceive the urgency of environmental protection but sometimes they don’t have deep knowledge about the most relevant topics, and often feel unarmed when it comes to making any change or taking action, even in their own communities.

However, education is a key factor in how citizens relate and act in regard to the environment. Teachers’ and learners’ awareness, initiative, and action can constitute the premises for a brighter future.

In this course, participants will reflect on the role that education plays in environmental awareness and conservation. They will gain a deeper understanding of the most significant threats to our ecosystems, learn strategies to teach environmental respect, and explore ways to connect school curricula to environmental preservation.