Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

"Како расту деца" у Велењу, 20-22. септембар 2015,

Posted 21.10.15.

Слике

Основна школа “Сестре Илић“ је наставила дугогодишњу традицију сарадње са Основном школом “Густава Шилиха“ која је започета 2009. године Уговором Министарства образовања Словеније и Србије и Повељом о сарадњи две школе. Школа из Велења је једина школа у Словенији која изучава у својој настави српски језик. Одлазак у Словенију ученика 2. и 4. разреда Основне школе “Сестре Илић“ обезбедила је Градска управа. Ученици су чланови драмског студија Основне школе “Сестре Илић“ и извели су представу „Како расту деца“ у Културном центру Велење. (...)

Посебно изненађење, поред сјајне глуме и костима, представљало је извођење на словеначком језику прве три сцене представе. Ученици из Ваљева су били смештени у породицама ученика-домаћина што представља посебан доживљај за наше мале ученике. Школа „Сестре Илић“  и град Ваљево су овом посетом исказали и захвалност за показану хуманост ученика, родитеља и наставника школе из Велења који су прошле године после мајских поплава упутили помоћ за ученике и школу „Сестре Илић“.

Професори разредне наставе су остварили сарадњу са учитељима и наставницима који предају српски језик и радиће на новом прилагођеном уџбенику за учење ћирилице за ученике из Словеније. У току посете ученици су присуствовали великом фестивалу Словеније и Велења, „Пипи дуга чарапа“ који представља празник за ученике основних школа целе земље где ученици из свих делова Словеније представљају своја достигнућа у музици, ликовној култури, спортским активностима, историји, географији и екологији. Посебан акценат фестивала је на драмском стваралаштву ученика. Такође су ученици упознали историјске знаменитости и културне вредности Велења и околине. Узвратна посета школе “Густава Шилиха“ из Велења биће у мају 2016. године нашем граду.

Директор школе

 

Most prijateljstva je postal še trdnejši

Na OŠ Gustava Šiliha Velenje je ponovno zaživel  projekt »Most prijateljstva«, v katerem smo se  srečali z učenci in učitelji OŠ Sestre Ilić iz Valjeva (Srbija). Med našimi in njihovimi učenci ter med delavci obeh šol so se spletle nepozabne vezi. Naša druženja ter  izmenjava idej in izkušenj pušča v nas nepozabni pečat.

V času med 20. 9. in 22. 9. 2015  nas je obiskalo 22 učencev drugih in četrtih razredov in pet spremljevalcev imenovane šole iz Valjeva. Gospa ravnateljica, nekaj učiteljev ter starši in otroci gostitelji smo jih  pričakali na dvorišču naše šole. Za vesel sprejem sta poskrbela harmonikarja, pripravili pa smo jim tudi krajši kulturni program. Nato smo seznanili goste in gostitelje. Naš prvi dan smo sklenili s skromno pogostitvijo in namestitvijo učiteljev spremljevalcev.

Njihov cilj je bil obisk našega mesta v času Pikinega festivala. V tem sklopu so predstavili njihovo  gledališko igro, ki so jo pripravili mentorji in učenci Dramskog  studia Valjevo. S prikazanim so nas izjemno navdušili, saj je bil del predstave v slovenskem jeziku.

Učence iz Valjeva so gostili njihovi vrstniki z naše šole. Skupaj so spoznavali lepote našega mesta in obiskali Pikin festival, kjer so uživali celo ponedeljkovo popoldne. 

V torek so se poslovili. Slovo je bilo ganljivo, toda obljubili smo si, da se v mesecu maju zopet srečamo. Tokrat v Valjevu.

 

      Koordinatorki:

 Biserka Hrnčič

                         Jolanda Krofel

 

Sprejem gostov iz Valjeva

Že sedem let gradimo most prijateljstva z osnovno šolo Sestre Ilić iz Valjeva, Srbija. Tokrat se bodo naši gostje družili z nami od nedelje do torka. Osrednji dogodek njihovega obiska bo predstava z naslovom Kako rastu deca. Svoj obisk bodo zaključili z ogledom delavnic na Pikinem festivalu. V mesecu maju 2016 pa planiramo obisk učencev naše šole v Valjevu, kamor so nas že sedaj povabili naše gostje.

Зашто Еразмус пројекти?

 

У оквиру KA1 пројеката мобилности у области стручног образовања и обука пружаоци стручног образовања и обука (ВЕТ) и друге организације активне у области ВЕТ-а имају могућност да пошаљу ученике и своје запослене на период учења и стручног усавршавања у неку од држава чланица ЕУ или трећих земаља придружених Програму. Овим пројектима се подржава интернационализација, као и јачање капацитета пружалаца стручног образовања и обука и других организација у области стручног образовања и обука.

 

Бенефити за учеснике мобилности су: 

 

- сарадња са искусним тимом стручњакa
- стицање нових искустава
- упознавање нових култура и обичаја
- стицање нових пријатељстава
- примењивост наученог
- професионални и лични развој
- ширење вредности и јачање културе дијалога и толеранције

 

        Еко наставник

 

 

Пројекат „Еко наставник" одобрен је од стране Европске комисије. Шест наставника ће у марту 2025. године отићи на шестодневну обуку у Валенсију (Шпанија).
Полазници ће похађати обуку Еколошко образовање — учење и деловање за бољу будућност.
 
Питања животне средине и климатске промене добијају све већи значај, како на глобалном тако и на локалном нивоу. Наставници и ученици уочавају хитност заштите животне средине, али понекад немају дубоко знање о најрелевантнијим темама и често се осећају ненаоружаним када је у питању било каква промена или предузимање акције, чак и у својим заједницама.

Међутим, образовање је кључни фактор у томе како се грађани односе и понашају у односу на животну средину. Свест, иницијатива и деловање наставника и ученика могу представљати претпоставке за светлију будућност.

На овом курсу учесници ће размишљати о улози коју образовање игра у подизању свести о заштити и очувању животне средине. Они ће дубље разумети најзначајније претње нашим екосистемима, научити стратегије за подучавање поштовања животне средине и истражити начине повезивања школских програма са очувањем животне средине.

 

 

The "Eco teacher" project was approved by the European Commission. In March 2025, six teachers will go to a six-day training in Valencia (Spain).

Participants will attend the training Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future.

 

Environmental issues and climate change are taking on growing importance, both on a global and local scale. Teachers and students perceive the urgency of environmental protection but sometimes they don’t have deep knowledge about the most relevant topics, and often feel unarmed when it comes to making any change or taking action, even in their own communities.

However, education is a key factor in how citizens relate and act in regard to the environment. Teachers’ and learners’ awareness, initiative, and action can constitute the premises for a brighter future.

In this course, participants will reflect on the role that education plays in environmental awareness and conservation. They will gain a deeper understanding of the most significant threats to our ecosystems, learn strategies to teach environmental respect, and explore ways to connect school curricula to environmental preservation.