Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Хумани ђаци Трећег четири

Posted 22.05.15.

Ученици одељења треће четири у Основној школи ''Сестре Илић'' синоћ су одржали колаж програм ''Хумани ђаци'' и при чему су прикупили 25.000 динара за помоћ својим другарицама.

Сами су покренули идеју приређивања програма како би прикупили новац за своје другарице, из првог и петог разреда, којима је оштећен слух. Једна девојчица чује свега 18 одсто, друга 25 процената. Рођене су сестре, живе са мамом и баком. Због уградње слушних уређаја морају на операције. (...)

''Хумани ђаци трећег четири'' уз помоћ своје учитељице Мире Тулимировић, приредили су колаж програм састављен из драмских и музичких сегмената јер трећина ученика одељења треће четири похађа и Основну музичку школу. Од почетка школовања ови малишани са својом учитељицом учествовали су у различитим хуманитарним акцијама које су организоване у школи и нашем граду. 

Директор Основне школе ''Сестре Илић'' Горан Бојичић, подржао је дечју иницијативу. Потом су му се јавили донатори из неколико ваљевских предузећа,  тако да ће приредба трећег четири прерасти у велику хуманитарну акцију.

Малишани су сами направили позивнице на којима су написали ''Некој деци је потребна помоћ, буди и ти део наше акције'' и успели су својом представом да прикупе 25 хиљада динара као помоћ за своје другарице које на пар година морају на операције.

Зашто Еразмус пројекти?

 

У оквиру KA1 пројеката мобилности у области стручног образовања и обука пружаоци стручног образовања и обука (ВЕТ) и друге организације активне у области ВЕТ-а имају могућност да пошаљу ученике и своје запослене на период учења и стручног усавршавања у неку од држава чланица ЕУ или трећих земаља придружених Програму. Овим пројектима се подржава интернационализација, као и јачање капацитета пружалаца стручног образовања и обука и других организација у области стручног образовања и обука.

 

Бенефити за учеснике мобилности су: 

 

- сарадња са искусним тимом стручњакa
- стицање нових искустава
- упознавање нових култура и обичаја
- стицање нових пријатељстава
- примењивост наученог
- професионални и лични развој
- ширење вредности и јачање културе дијалога и толеранције

 

        Еко наставник

 

 

Пројекат „Еко наставник" одобрен је од стране Европске комисије. Шест наставника ће у марту 2025. године отићи на шестодневну обуку у Валенсију (Шпанија).
Полазници ће похађати обуку Еколошко образовање — учење и деловање за бољу будућност.
 
Питања животне средине и климатске промене добијају све већи значај, како на глобалном тако и на локалном нивоу. Наставници и ученици уочавају хитност заштите животне средине, али понекад немају дубоко знање о најрелевантнијим темама и често се осећају ненаоружаним када је у питању било каква промена или предузимање акције, чак и у својим заједницама.

Међутим, образовање је кључни фактор у томе како се грађани односе и понашају у односу на животну средину. Свест, иницијатива и деловање наставника и ученика могу представљати претпоставке за светлију будућност.

На овом курсу учесници ће размишљати о улози коју образовање игра у подизању свести о заштити и очувању животне средине. Они ће дубље разумети најзначајније претње нашим екосистемима, научити стратегије за подучавање поштовања животне средине и истражити начине повезивања школских програма са очувањем животне средине.

 

 

The "Eco teacher" project was approved by the European Commission. In March 2025, six teachers will go to a six-day training in Valencia (Spain).

Participants will attend the training Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future.

 

Environmental issues and climate change are taking on growing importance, both on a global and local scale. Teachers and students perceive the urgency of environmental protection but sometimes they don’t have deep knowledge about the most relevant topics, and often feel unarmed when it comes to making any change or taking action, even in their own communities.

However, education is a key factor in how citizens relate and act in regard to the environment. Teachers’ and learners’ awareness, initiative, and action can constitute the premises for a brighter future.

In this course, participants will reflect on the role that education plays in environmental awareness and conservation. They will gain a deeper understanding of the most significant threats to our ecosystems, learn strategies to teach environmental respect, and explore ways to connect school curricula to environmental preservation.