Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

У нашој школи се организује рад са децом у продуженом боравку. Продужени боравак је облик организованог рада са ученицима првог и другог разреда и представља могућност да деца поред редовне наставе, буду у школи још један део дана, док су родитељи на послу. 

Савремени начин живота све већем броју родитеља намеће потребу збрињавања детета млађег школског узраста који након редовне наставе одлазе кући и без надзора проводи време до доласка родитеља.Самостални боравак код куће,често излаже дете многим опасностима,а страх и брига родитеља за дете током радног дана намећу потребу за организованом бригом о детету. Продужени дневни рад након или пре редовне наставе - ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК, један је од модела којим се могу квалитетно и конструктивно решити проблеми запослених родитеља и перманентно иновирати ваннаставне активности. Нова улога школе на тај начин ће бити максимално и рационално искоришћена, јер пружа небројене могућности деловања у  сврху правилног раста и развоја сваког детета. 

ГАЛЕРИЈА СЛИКА

Циљеви програма рада и организације слободног времена у продуженом боравку
  • омогућити детету боравак испуњен различитим садржајима које ће повољно утицати на развој целокупне личности,индивидуалних и јединствених потенцијала,
  • омогућити развој детета као социјалног бића,
  • припремити дете за даље образовање и перманентно учење.
 

Oганизација рада у 
продуженом боравку

Продужени боравак - хетерогене групе ученика од 1. и  2. разреда 

Полазници:
Ученици 1. и 2.  разреда 
Величина групе:15-30 ученика 
Време организације рада: 7.30 -15.30 часова.
Образовно-васпитни рад :израда домаћих задатака и осталих задатака, уз пружање помоћи у учењу
Остали облици рада: организовано слободно време, ваннаставне активности, рекреација, игре по слободном избору и друштвено-користан рад
 
Kaдровске потребе: 
учитељи разредне наставе за рад у продуженом боравку.

Дневни план активности

САМОСТАЛНИ РАД УЧЕНИКА 
(ЧАСОВИ УЧЕЊА)

  • писање домаћих задатака
  •  понављање,вежбање и утврђивање обрађеног градива: српски језик, математика, свет око нас

АКТИВАН ОДМОР

  •  друштвене и едукативне игре
  • игре упознавања
  • игре за социјално учење
  • игре за вежбање концентрације
  • игре речима  
  •  игре памћења
  • игре релаксације и опуштања 
  • игре по сопственом избору
 

СЛОБОДНЕ АКТИВНОСТИ:

  • Школица спорта
  •  Ликовна радионица
  • Музичка радионица
  • Језичка радионица
  • Спортске активности
  • Факултативне активности -посете, излети, шетње и екскурзије

У продуженом боравку повезују се игра, учење и рад, то је добро разрађени и уравнотежени облик рада са циљем целовитог развоја ученика.

Зашто Еразмус пројекти?

 

У оквиру KA1 пројеката мобилности у области стручног образовања и обука пружаоци стручног образовања и обука (ВЕТ) и друге организације активне у области ВЕТ-а имају могућност да пошаљу ученике и своје запослене на период учења и стручног усавршавања у неку од држава чланица ЕУ или трећих земаља придружених Програму. Овим пројектима се подржава интернационализација, као и јачање капацитета пружалаца стручног образовања и обука и других организација у области стручног образовања и обука.

 

Бенефити за учеснике мобилности су: 

 

- сарадња са искусним тимом стручњакa
- стицање нових искустава
- упознавање нових култура и обичаја
- стицање нових пријатељстава
- примењивост наученог
- професионални и лични развој
- ширење вредности и јачање културе дијалога и толеранције

 

        Еко наставник

 

 

Пројекат „Еко наставник" одобрен је од стране Европске комисије. Шест наставника ће у марту 2025. године отићи на шестодневну обуку у Валенсију (Шпанија).
Полазници ће похађати обуку Еколошко образовање — учење и деловање за бољу будућност.
 
Питања животне средине и климатске промене добијају све већи значај, како на глобалном тако и на локалном нивоу. Наставници и ученици уочавају хитност заштите животне средине, али понекад немају дубоко знање о најрелевантнијим темама и често се осећају ненаоружаним када је у питању било каква промена или предузимање акције, чак и у својим заједницама.

Међутим, образовање је кључни фактор у томе како се грађани односе и понашају у односу на животну средину. Свест, иницијатива и деловање наставника и ученика могу представљати претпоставке за светлију будућност.

На овом курсу учесници ће размишљати о улози коју образовање игра у подизању свести о заштити и очувању животне средине. Они ће дубље разумети најзначајније претње нашим екосистемима, научити стратегије за подучавање поштовања животне средине и истражити начине повезивања школских програма са очувањем животне средине.

 

 

The "Eco teacher" project was approved by the European Commission. In March 2025, six teachers will go to a six-day training in Valencia (Spain).

Participants will attend the training Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future.

 

Environmental issues and climate change are taking on growing importance, both on a global and local scale. Teachers and students perceive the urgency of environmental protection but sometimes they don’t have deep knowledge about the most relevant topics, and often feel unarmed when it comes to making any change or taking action, even in their own communities.

However, education is a key factor in how citizens relate and act in regard to the environment. Teachers’ and learners’ awareness, initiative, and action can constitute the premises for a brighter future.

In this course, participants will reflect on the role that education plays in environmental awareness and conservation. They will gain a deeper understanding of the most significant threats to our ecosystems, learn strategies to teach environmental respect, and explore ways to connect school curricula to environmental preservation.