Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

 

ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА УПИС У ПРВИ РАЗРЕД 2023/24.

 

Поштовани родитељи,

Уколико желите да Ваше дете буде ученик ОШ „Сестре Илић“ позивам Вас да га упишете у први разред пријављивањем код психолога/педагога/секретара школе од 29. јануара до 14. фебруара 2024. године у периоду од 9-18h.

Молим Вас да проверите термин завршног систематског прегледа детета у Дому здравља (тај податак нам је потребан и важан због планирања термина испитивања будућих првака).

Уколико желите да упишете Ваше дете у нашу школу, а нисте са наше територије, рок за пријаву је 1. фебруар 2024. године код секретара школе.

Родитељи имају могућност да поднесу захтев да школа у њихово име, електронским путем, прибави Извод из матичне књиге рођених и доказ о пријави пребивалишта детета (захтев се добија у школи). И поред наведеног, родитељи  могу  и даље, уколико то желе, да сами доставе наведена документа у папирној форми. Уколико се определите за ту могућност, документа нам донесите приликом пријављивања будућег првака.

Директор школе
Зорица Лазић

 

ИНФОРМАЦИЈЕ О РАДУ ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА

 

Продужени боравак, као облик организованог рада са ученицима млађих разреда, у нашој школи постоји дуги низ година. Као посебан облик васпитно-образовног рада, који подразумева самостално израду домаћих задатака и разноврсне активности  у оквиру слободног времена, показао се веома корисним.  Намењен је ученицима I и II разреда.

Радно време продуженог боравка је од 7 до 16:30 и одвија се у две смене, у зависности од смене коју ученик похађа у редовној настави.

За реализацију овог програма у   школи је обезбеђен простор  који је посебно опремљен и адаптиран за ту намену. Учионице  су просторно организоване тако да, поред  простора за учење и рад, поседују и део предвиђен за слободне активности и слободно време ученика.

Најбитнији део рада у продуженом боравку је самостална израда домаћих задатака  (уз помоћ и надгледање учитеља). Овај рад такође подразумева и усвајање новог,  увежбавање усвојеног градива и пожељних модела понашања у друштву. Дакле, поред обавезног домаћег задатка, учитељи у продуженом боравку припремају и додатна вежбања (пратећи план и темпо рада учитеља у редовној настави).

Слободне активности обухватају широк спектар креативних и психолошких радионица, спортске активности, слушање музике, вежбе концетрације, пажње и опуштања. Поред слободних активности у учионици, кад год то временски услови дозвољавају, организују се и активности изван учионице које подразумевају различите игре у школском дворишту, шетње, посете итд.

Слободно време резервисано је за оне активности које ученици предлажу и ту је посебан акценат стављен на њихову социјализацију. У слободно време цртају, играју друштвене игре, гледају цртане филмове, разговарају о томе шта воле а шта не воле, о другарству, школи, о својим жељама, потребама, страховима... Уче да помажу једни другима, да саслушају једни друге, да сузбију егоцентризам, који се све чешће јавља код деце овог узраста.

Најважније од свега је да овај  вид организације наставе и слободног времена у школи пуно помаже и деци и родитељима. Деца нису препуштена сама себи, у друштву су пријатеља, под надзором учитеља, а простор у којем бораве је пријатан и прилагођен њиховом узрасту и потребама. Самим тим и родитељи могу бити безбрижни јер су им деца на сигурном.

Продужени боравак у нашој школи успешно функционише и као такав одговара интересовањима и потребама наших ученика и њихових родитеља.

ИЗ ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА ИЗЛАЗЕ ОНИ КОЈИ ЋЕ МЕЊАТИ СВЕТ!!!

 

Зашто Еразмус пројекти?

 

У оквиру KA1 пројеката мобилности у области стручног образовања и обука пружаоци стручног образовања и обука (ВЕТ) и друге организације активне у области ВЕТ-а имају могућност да пошаљу ученике и своје запослене на период учења и стручног усавршавања у неку од држава чланица ЕУ или трећих земаља придружених Програму. Овим пројектима се подржава интернационализација, као и јачање капацитета пружалаца стручног образовања и обука и других организација у области стручног образовања и обука.

 

Бенефити за учеснике мобилности су: 

 

- сарадња са искусним тимом стручњакa
- стицање нових искустава
- упознавање нових култура и обичаја
- стицање нових пријатељстава
- примењивост наученог
- професионални и лични развој
- ширење вредности и јачање културе дијалога и толеранције

 

        Еко наставник

 

 

Пројекат „Еко наставник" одобрен је од стране Европске комисије. Шест наставника ће у марту 2025. године отићи на шестодневну обуку у Валенсију (Шпанија).
Полазници ће похађати обуку Еколошко образовање — учење и деловање за бољу будућност.
 
Питања животне средине и климатске промене добијају све већи значај, како на глобалном тако и на локалном нивоу. Наставници и ученици уочавају хитност заштите животне средине, али понекад немају дубоко знање о најрелевантнијим темама и често се осећају ненаоружаним када је у питању било каква промена или предузимање акције, чак и у својим заједницама.

Међутим, образовање је кључни фактор у томе како се грађани односе и понашају у односу на животну средину. Свест, иницијатива и деловање наставника и ученика могу представљати претпоставке за светлију будућност.

На овом курсу учесници ће размишљати о улози коју образовање игра у подизању свести о заштити и очувању животне средине. Они ће дубље разумети најзначајније претње нашим екосистемима, научити стратегије за подучавање поштовања животне средине и истражити начине повезивања школских програма са очувањем животне средине.

 

 

The "Eco teacher" project was approved by the European Commission. In March 2025, six teachers will go to a six-day training in Valencia (Spain).

Participants will attend the training Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future.

 

Environmental issues and climate change are taking on growing importance, both on a global and local scale. Teachers and students perceive the urgency of environmental protection but sometimes they don’t have deep knowledge about the most relevant topics, and often feel unarmed when it comes to making any change or taking action, even in their own communities.

However, education is a key factor in how citizens relate and act in regard to the environment. Teachers’ and learners’ awareness, initiative, and action can constitute the premises for a brighter future.

In this course, participants will reflect on the role that education plays in environmental awareness and conservation. They will gain a deeper understanding of the most significant threats to our ecosystems, learn strategies to teach environmental respect, and explore ways to connect school curricula to environmental preservation.