Основна школа „Сестре Илић“основана је априла месеца 1959. године. Школа се налази у ужем градском језгру „Стари град“ – ТЕШЊАР (архитектура из турског времена сачувана у аутентичном стању). Школа је матична и нема издвојених одељења. Школу похађа 715 ученика распоређених у 32 одељења. Поред ученика из ужег градског језгра, школу похађају ученици из два приградска насеља (Седлари и Попаре) и ромског насеља (Баир). Школа се налази у близини културних установа Дома културе, Музеја, Модерне галерије, Ваљевске гимназије, градских тргова (на којима се налазе споменици најистакнутијих личности нашег краја), радио и ТВ студија...и осталих за школу значајних ресурса.
Ученици наше школе континуирано задржавају успех у даљем школовању (средње образовање), такође су успешни на многобројним такмичењима општинског, окружног и републичког нивоа.
Школа је такође специфична и по томе што у њој ради педагошки асистент који у сарадњи са наставницима, интегрише ученике из осетљивих група у редовну наставу.
Наша школа је препознатљива у граду по учешћу у разноврсним међународним пројектима:
- Борба против болести зависности (Студентска поликлиника Београд - донатор Влада Краљевине Норвешке)
- Од разбоја до рачунара (Министарство просвете Републике Србије, Градска управа Ваљево)
- Или ми или отпад (Влада Швајцарске, Стална конференција градова и општина)
- РОМЕД (Савет Европе – медијација)
- Очување и неговање културног идентитета Рома (Национални савет Рома)
- Образовање за све (Европска унија)
- Унапређивање знања деце школског узраста о управљању отпадом (REC – донатор Влада Републике Финске)
- Образовна инклузија Рома у Ваљеву (Министарство просвете и програм ДИЛС)
Зашто Еразмус пројекти?
У оквиру KA1 пројеката мобилности у области стручног образовања и обука пружаоци стручног образовања и обука (ВЕТ) и друге организације активне у области ВЕТ-а имају могућност да пошаљу ученике и своје запослене на период учења и стручног усавршавања у неку од држава чланица ЕУ или трећих земаља придружених Програму. Овим пројектима се подржава интернационализација, као и јачање капацитета пружалаца стручног образовања и обука и других организација у области стручног образовања и обука.
Бенефити за учеснике мобилности су:
- сарадња са искусним тимом стручњакa
- стицање нових искустава
- упознавање нових култура и обичаја
- стицање нових пријатељстава
- примењивост наученог
- професионални и лични развој
- ширење вредности и јачање културе дијалога и толеранције
Еко наставник
Пројекат „Еко наставник" одобрен је од стране Европске комисије. Шест наставника ће у марту 2025. године отићи на шестодневну обуку у Валенсију (Шпанија).
Полазници ће похађати обуку Еколошко образовање — учење и деловање за бољу будућност.
Питања животне средине и климатске промене добијају све већи значај, како на глобалном тако и на локалном нивоу. Наставници и ученици уочавају хитност заштите животне средине, али понекад немају дубоко знање о најрелевантнијим темама и често се осећају ненаоружаним када је у питању било каква промена или предузимање акције, чак и у својим заједницама.
Међутим, образовање је кључни фактор у томе како се грађани односе и понашају у односу на животну средину. Свест, иницијатива и деловање наставника и ученика могу представљати претпоставке за светлију будућност.
На овом курсу учесници ће размишљати о улози коју образовање игра у подизању свести о заштити и очувању животне средине. Они ће дубље разумети најзначајније претње нашим екосистемима, научити стратегије за подучавање поштовања животне средине и истражити начине повезивања школских програма са очувањем животне средине.
The "Eco teacher" project was approved by the European Commission. In March 2025, six teachers will go to a six-day training in Valencia (Spain).
Participants will attend the training Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future.
Environmental issues and climate change are taking on growing importance, both on a global and local scale. Teachers and students perceive the urgency of environmental protection but sometimes they don’t have deep knowledge about the most relevant topics, and often feel unarmed when it comes to making any change or taking action, even in their own communities.
However, education is a key factor in how citizens relate and act in regard to the environment. Teachers’ and learners’ awareness, initiative, and action can constitute the premises for a brighter future.
In this course, participants will reflect on the role that education plays in environmental awareness and conservation. They will gain a deeper understanding of the most significant threats to our ecosystems, learn strategies to teach environmental respect, and explore ways to connect school curricula to environmental preservation.